گذرزمان باعث شده فرهنگ خرید اینترنتی بیش از پیش در میان مردم جا افتد.
بهگزارش بازرگانی خبرگزاریمهر، این مسئله در حقیقت یک رشد فرهنگی محسوب میشود که میتواندقسمتی از مشکلات شهرنشینی را حل کند. چراکه دیگر لازم نیست مردم برای خرید محصولاتخود به بازار مراجعه کنند، در ابتدا بزرگترینمانع در جا افتادن فرهنگ خرید اینترنتی جلب اعتماد مردم بود که بخش بزرگی از اینفرهنگ سازی را در ایران مدیون اولین فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هستیم که توانستبا ارائه محصولات با کیفیت و گارانتی معتبر دید مردم را به خرید اینترنتی را تغییردهد و این فرهنگ را در میان مردم جا بیندازد به حدی که امروزه میبینید بسیاری از مردم حتی برای تهیه اقلام روزمره خود ازفروشگاههای اینترنتی خرید خود را انجام میدهند.
به همین دلیل با وسعت گرفتن این فرهنگ فروشگاههای اینترنتی به سمت تخصصوصی تر شدن پیش رفتن به طور مثال فروشگاه اینترنتی بیست بخر که یک سایت تخصصوصی در زمینه لوازم خانگی فعالیت میکند و یا سایت موتن رو که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیتمیکند، خرید از فروشگاههایتخصصوصی از نظر قیمت تنوع محصول و مشاوره خرید یک قدم جلوتر از دیگر فروشگاهها هستند.
شاید در نگاه اول این چنین به نظر برسد که فراگیرتر شدنفروشگاههای آنلاین و خرید اینترنتی باعث شود فروشگاههای فیزیکی کم رونق تر شود، در زمان شروع به کار و رشدفروشگاه دیجی کالا بین فروشندگان محصولات دیجیتال خیلی صحبت از این بود که چنین سایتیبا رویکرد خرید اینترنتی در حال قبضه کردن بازار است و از این موضوع شکایت داشتند.مشابه همین حرفها نیز در زمان شروع به کار اسنپ توسط تاکسیها و تاکسی تلفنیهابسیار شنیده میشد به هر حال هر تغییری در ابتدا مخالفانی نیز دارد معمولاً افرادیکه در این مسیر ضرر میکنند با این چنین تغییراتی مخالفت میکند.
امابا جا افتادن و فراگیر شدن فرهنگ خرید اینترنتی این افراد نیز راهی جز تغییر و همسو شدن با زمان سعی به ورود این عرصه کردند درنتیجه امروز بسیاری از فروشگاههای فیزیکی با طراحی سایتهایفروشگاهی سعی به دست آوردن سهمی از این بازار بزرگ داشته باشند؛ اما شاید با نگاهاول این تصور در ذهن بعضی از افراد به وجود آید که فروشگاههای اینترنتی شاید به کم کرد فرصتهایشغلی شود اما فروشگاههای اینترنتی چه کوچک و چه بزرگ باشند باعث به وجود آمدنفرصتهای شغلی جدیدی میشوندبه عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی دارای قسمت فروش، تولید محتوا، برنامه نویس،سئو، قسمت حمل و نقل و … میباشد که هر کدام از این قسمتهامطمئناٌ نیازمند نیرو و افرادی برای اداره آنها هستند.
یکی از مشکلاتی که در زمان خرید از فروشگاههای فیزیکی دارد رفت و آمد در سطح شهر بوده که این باعث صرف زمان بیشترمیشود علاوه بر آن باعث به وجود آمدن ترافیک، آلودگی بیشتر هوااشاره کرد؛ اما زمانی که شما تصمیم میگیردخرید آنلاین انجام دهید علاوه بر صرف زمان کمتر به ترافیک و کاهش آلودگی هوا نیزکمک بسیار بزرگی میکنید و بسیاری از شهرها به علت فاصله زیاد از پایتخت و مرکز شهرهاامکان دسترسی آسان به برخی از محصولات، برندها مانند لوازمخانگی بوش بسیار مشکل است با خرید اینترنتی میتواناین فاصلهها را حذف کرد و به راحتی به محصول مورد نیاز خود در هر جای دنیادسترسی داشت و آن به صورت آنلاین سفارش داد و درب منزل تحویل گرفت.
یکی از مزایای خرید اینترنتی این است که فرد میتوانید توضیحات، مشخصات فنی مربوط به محصول را مطالعه کند و درنهایت اطلاعات و دید بهتری نسبت به محصول به دست آورند یکی دیگر از ق.
به همین دلیل فروشگاههایاینترنتی بسیار زیادی در سطح دنیا به وجود آمده اند که اگر تمایل داشته باشید باتعدادی از آنها آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیممقاله مربوط به ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر را در مجله اینترنتی ۲۰ بخر دنبال کنید در این مقاله به تاریخچه ونوع عملکرد فروشگاههای اینترنتی برتر در ایران و جهان اشاره شده است.
منبع: خبرگزاری مهر
اینترنتی ,فروشگاههای ,زمان ,مردم ,فرهنگ ,باعث ,خرید اینترنتی ,فروشگاههای اینترنتی ,از این ,از فروشگاههای ,به وجود
درباره این سایت